15/7 Vertrekdag - Reisverslag uit Sham Wan Tsuen, Hong Kong van Emiel en Rochelle s - WaarBenJij.nu 15/7 Vertrekdag - Reisverslag uit Sham Wan Tsuen, Hong Kong van Emiel en Rochelle s - WaarBenJij.nu

15/7 Vertrekdag

Blijf op de hoogte en volg Emiel en Rochelle

16 Juli 2017 | Hong Kong, Sham Wan Tsuen

Daar zitten we dan, hoog in de lucht! Op moment van schrijven net Moskou voorbij. Vlucht CX 376 Düsseldorf-HongKong. Een vlucht van 10uur en 49min is ons beloofd door de cockpit. Ik heb niet mijn beste week achter de rug, waardoor ik het lastig vond om aan deze reis te gaan beginnen. Even schoot het deze week nog door mijn hoofd…waar ben ik aan begonnen? Maar toen ben ik mijn koffer gaan inpakken, laatste wasjes en strijk gedaan en heb ik heel heel heel veel foto’s van de Filipijnen gekeken. Zo kwam ik toch wel weer in de stemming.
En vanmorgen was het dan zover. Om half 9 afgesproken bij Emiel en om 10uur kwamen aan in Düsseldorf. JB bracht ons weg. Afscheid genomen met gemengde gevoelens; toch wel spannend zo’n trip naar de andere kant van de wereld. Maar ook; ons avontuur is begonnen!

Op Düsseldorf waren we natuurlijk veel en veel te vroeg. Onze vlucht stond nog niet eens op de borden, dus eerst maar wat gaan drinken.
Om half 12 ging onze bali open en konden we dan eindelijk onze loodzware koffers kwijt, 18,8 kilo voor Emiel en 23,8 kilo schoon aan de haak voor mij. Nou, waar we er beide 30 kilo mochten, ben ik zeer tevreden. (Gelukkig werd de handbagage niet gewogen en zit ik nu met een whiplash in mijn stoeltje, haha)

Vervolgens liep alles zeer voorspoedig. We konden zo door de handbagage check, zijn onze wapens en pakketjes zijn niet gevonden en konden we door naar de gate. Daar nog een drankje en volgens Emiel ons laatste broodje. Hij denkt dat we vanaf nu zullen leven op rijst, rijst, rijstepap en rijst. Nou ik ben benieuwd. Ook het boarden verliep zonder problemen en we konden ons prima nestelen op stoeltje 44j en 44k. Voor mij een stoeltje bij het raam. Eerste angst alweer overwonnen; nog nooit een lange vlucht bij het raam gezeten. Maar, nu 2,5uur later, kan ik zeggen dat ie prima zit. Weet alleen nog niet hoe ik zo ga plassen…Eten hebben we ook al gehad, was heerlijk; drie gangen menu. Salade van. Mais met garnaaltje, penne met limoen en spinazie, een BROODJE, jaja, en een aardbeien ijsje toe.

Ik heb m’n eerste filmpje gekeken en Emiel ligt alleen maar te slapen…gezellig…haha! Nou ja, dan is ie goed uitgeslapen als we daar aankomen, zodat we meteen volle bak kunnen gaan genieten.


  • 16 Juli 2017 - 09:34

    Ria:

    En als van ouds leuk geschreven. Zo kunnen we jullie weer goed volgen.groetjes mama

  • 16 Juli 2017 - 12:43

    Jezus:

    Fijn dat deze vlucht lekker meezat! Goed begin!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emiel en Rochelle

Een zomer werken, ervaren en genieten op de Filipijnen!

Actief sinds 16 Mei 2017
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 8563

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 07 Augustus 2017

Filipijnen 2017

Landen bezocht: